top of page

בוגרים

• חימום פיסי, מעבר על מפרקים, ניעור וכו'.

• הליכות מצד לצד והגברת המהירות, חידוד העבודה עם פוקוס.

• חימום קולי במעגל, עבודה עם עיצורים.

• עבודה על דמות מתוך חומר אישי בכמה שלבים- שלב ראשון, אישי, מציאת הגוף של הדמות, הקול שלה, הוספת טקסט, שלב שני- הליכה בחדר ומפגש בין הדמויות. שלב שלישי- עבודה בזוגות, שלב אחרון- תנועה עם מוסיקה.

• שחרור בריקוד חופשי

בתחילת השיעור, הסתדרנו בשורות מול נ' שהחלה להנחות את השיעור. אני ציינתי שקר, ונ' חרגה ממה שתכננה והוסיפה, חימום של כפות הידיים והנחתן במקומות מסוימים בגוף, כמו פנים, עורף וכו' דוגמא ל- לרפלקציה in action. החימום היה נכון וטוב בעיניי.

לאחר מכן הסתדרנו בשורה אחת עם הגב אל הקיר. מצאנו נקודת פוקוס בקיר ממול והלכנו אליה. הגענו, הסתובבנו והלכנו בחזרה. המשכנו ללכת, ולאט לאט האצנו את קצב ההליכה עד לריצה, כאשר הדגש המרכזי היה שמירה על נקודת הפוקוס. מאוד נהניתי מהתרגיל, וניכר היה שגם כך הכיתה. ציפיתי להמשך שלו או פיתוח אך זה לא קרה. במקום זה הסתדרנו במעגל ונ' הנחתה חימום קולי. תחילה אמרנו את האל"ף בי"ת כאשר אנחנו מעבירים למישהו במעגל דרך קשר עין. נ' שמה דגש על האופן שבו "לעסנו" את העיצורים. לאחר מכן עשינו מעין מעגל אנרגיה כשכל אחד אומר רצף מסוים של עיצורים וכל הקבוצה חוזרת אחריו.

בשלב הבא התפזרנו בחלל. נ' הנחתה אותנו לחשוב על אחת הדמויות מפרויקט הגמר שלנו. היא גם דאגה לציין שזה נועד לעזור לנו ולא להלחיץ את מי שעוד מתלבט וחושש. נ' הנחתה עבודה על דמות הצורה טובה מאוד. עברה על הגוף ממנח כפות הרגליים דרך הברכיים, אגן, ידיים, חזה, גב, ראש וכו'. לאחר מכן התלנו ללכת בחלל בתוך הדמויות. הוספנו טקסט, יצרנו אינטראקציות עם דמויות אחות וכו'. לאחר מכן התחלקנו לזוגות, יצרנו קשר עין, אמרנו את הטקסט שלנו באופנים שונים וכו'.

לבסוף נ' שמה מוסיקה וביקשה מאיתנו לשים לב איך הדמות שלנו מגיבה של המוסיקה האם היא רוקדת או לא, מתבודדת או לא וכו'. השלב הזה היה קצת בעייתי בעיניי. קודם כל לקח לנ' הרבה זמן להפעיל את המוסיקה, בינתיים אנחנו חיכינו בצד, ולא הצלחנו לשמור על הריכוז. התחלנו קצת לדבר, ולצאת מהדמויות. כאשר היא כבר שמה מוסיקה, הבחירה שלה לא הייתה נכונה בעיניי, היא לא הפעילה אותי, וגם לא תאמה את ההנחיות של נ'.

בסוף השיעור, יצאנו כבר מהדמויות, נ' שמה מוסיקה של ריקודים ורקדנו כדי להשתחרר.

כאשר ביצענו את הרפלקציה בכיתה עלו מספר נקודות משמעותיות:

ראשית, מבחינה טכנית- צריך להתכונן לשיעור, להכין מראש את הטייפ, לוודא שהוא עובד, לוודא שיש לנו את המוסיקה הנכונה, והכול תקין. בנוסף, במידה ואנחנו רואים שיש איזו בעיה, אז אולי לבקש ממישהו אחד לטפל בזה, ולהמשיך בינתיים בפעילות, כדי לא לשבור את הרצף.

כולם הסכימו שנ' הנחתה את השיעור בצורה מצוינת. היא הייתה מאוד בטוחה בעצמה, ידעה את השיעור מצוין, לא התביישה לעצור, לתקן ו/או להעיר אם יש צורך.

אני ציינתי שהבחירה לתוכן השיעור והנושא שלו הייתה טובה בעיניי, היכרות עם אוכלוסיית היעד, והמימוש שלה בשיעור. כאשר נ' כתבה את המערך, היא ידעה שהכיתה נמצאת בלחץ בגלל הפרויקט ומצאו דרך מצוינת לעבוד על זה.

רוב הכיתה הסכימה שהתרגיל של ההליכות מקיר לקיר הוא מצוין, ואפשר היה לפתח אותו עוד יותר. בנוסף, ייתכן ומיקומו בסדר השיעור לא היה נכון. אולי ממנו ניתן היה לצאת להליכות, והמשך עבודה עם פוקוסים כדי שזה יישמר גם לדמויות. בנושא הזה של סדר השיעור, האם היה מתאים או לא, התעוררה מחלוקת. האם אפשר לסמוך על כיתה שתבצע בעצמה הקשרים בין התרגילים, או לא? הועלו מספר דעות וכמובן שהסכמנו זה בסדר לא להסכים...

בסך הכול, השיעור היה מאוד טוב ונכון בעיניי. כתלמידה הרגשתי חיבור להנחיה ולתכנים. הייתי שוקלת את סדר השיעור, ואולי מבצעת בו שינוי.