אמיתי שטרן          

 

מערך שיעור בתנועה

הנושא: חושים

פתיחה-10 דקות

1.מתחילים בעמידה מסתובבים בחדר ואז אומרים לכולם לעצום עיניים לכוון את החישה מהעור פנימה (אל האברים הפנימיים לזרימת הדם והנוזלים), לתת הוראה שינסו רק להרגיש פנימה שגם אם מישהו יגע בהם לא ירגישו בכך ותוך כדי לעבור לגעת באנשים. תנסו לאפס את החוויות החושניות כאילו הייתם גוש קרח או בטטה ולהתנועע בחלל וגם לסתום את האוזניים עם אצבע. בסוף אסתובב ואסיר את האצבעות מתוך האוזניים. לסתום את האוזניים זה לא להפסיק את השמיעה אלא מעצים את ההקשבה פנימה לגוף ובמיוחד לנשיפה "סערה פנימית", לא לתת יותר מדי הוראות בשלב הזה.

 

חימום-20 דקות

2.ברכת השמש עם/בלי עיניים-15 דקות

 להדריך בברכת השמש בלי לפתוח עיניים, 1.לתת לראש לרדת למטה כאשר משקל הראש מוביל אחריו את האגן עד שהידיים מגיעות לרצפה לתלייה מעצם הזנב, 2.לכופף ברכיים ולהעביר משקל לידיים ולהתקדם עם הרגליים אחורה עד למשולש.3. ממשולש משקל האגן מוביל את כל הגוף מטה להעביר משקל לברכיים ולפשוט את כפות הרגליים על הרצפה ולבסוף הראש מתרומם לתוך תנוחת קוברה עם המשקל מעל הידיים.4. לקחת אגן אחורה אל הרגליים ולשבת על הברכיים ולהוריד ראש לתנוחת עובר.5.להעביר משקל קדימה אל הראש להכניס את אצבעות הרגליים ולדחוף אחורה עם הידיים עד שעוברים לישיבת כובסת.6. להוריד עקבים לרצפה וכמעט ליישר רגליים עד הסוף עד לתלייה מעצם הזנב ומשם להזדקף.7. להמשיך ללכת עד שאתם רוצים לחזור על זה שוב פעם שנייה לשים לב לאיכות התנועה איך אני עובד עם עיניים עצומות. אח"כ לפתוח עיניים לעשות פעם עם עיניים פתוחות , אח"כ עוד פעם עם עיניים סגורות ולהגיע לעמידה לבסוף.

 

3.עמידה אקטיבית-5 דקות

 למקם רגליים ברוחב האגן, רגליים מתחת לירכיים פתוחות/סגורות כפי הצורך. ברכיים מעט מכופפות-"כריות אוויר בברכיים". ראש משוחרר יכול לעשות תנועות "כן" ו"לא" בחופשיות.להנחות שימוש בחושים.

א. לפתוח שמיעה מרחבית- התרוממות קלה של האגן מאחורה גב מתיישר הגוף מתרומם מעט קדימה.

ב. ראייה מרחבית-הרפיה של השרירים בצוואר בצד הקדמי של הגוף. לחזור לשמיעה.

ג. חישה בכל הגוף- להרגיש עם כפות הרגליים את הרצפה, חלקה קרה חמה להרגיש את המשקל להרגיש את החולצה את האוויר על כל העור לתת לידיים להתרומם מעט מתוך רצון להרגיש את הרוח כאלו מנפחים אויר לבית שחי. הנקבוביות בעור מתרחבות כדי להרגיש- התרחבות הגוף.

עבודה בזוגות-25 דקות

4ֿ. עבודה עם חישה. הנחיה כללית :לא רק להרגיש את השני כדי לקבל מידע על התנוחה אלא לשים לב להרגשה של העור שלו.

א. אחד מבני הזוג נכנס לפריז כאשר עיניו עצומות. הבן זוג עם עיניים עצומות צריך למשש אותו ולנסות ולהיכנס לאותה תנוחה. כאשר הוא חושב שהוא נכנס לפוזיציה הוא אומר לשני שהוא נכנס לפריז והוא נשאר עם עיניים עצומות. הראשון יוצא מתוך פריז ודרך מגע מתקן את התנוחה עד שהיא זהה לתנוחת הפריז המקורית. התחלפות.

לתת זמן קצר לדיבורים בין בני הזוג.

 

סיום-פרזנטציה-20 דקות

פיסול ופיסול עיוור

זוגות עולים לבד או ביחד לפי כמות האנשים כדי שכולם יצפו וישתתפו.

פיסול- אחד מבני הזוג עוצם עיניים ומרפה את גופו משחרר כדי להיות חומר לפיסול. בן זוגו מזיז את איברי גופו לתוך תנוחות שונות וככה מפסל אותו. הוא צריך לשים לב להבדלים בין איברי הגוף השונים, מתוכם חלק הם איברים קלים שאפשר להזיז בקלות ובנפרד משאר איברי הגוף כגון הידיים הראש, הבעות הפנים, והאצבעות, לעומת איברים כבדים יותר שמשפיעים על כל הגוף כמו הגב והאגן. הרגליים והירכיים הם איברים כבדים שנושאים את כל משקל הגוף ולכן קשה יותר להזיז אותם והם גם משנים את המצב של כל הגוף. הפסל צריך להיות רגיש למיקום בתוך החלל האוריינטציה של ה"פסל" וגם לדימוי שעולה מתוך הפסל.

בשלב השני גם המפסל יעצום עיניים וייהפך למפסל "עיוור", אך עדיין יהיה קשוב לדגשים של פעולת הפיסול כמו השלב הראשון, למרות שהוא אינו רואה את מעשה ידיו.

 

דברו אתנו

טל': 02-6244582

058-6887555

רח' יהושע ייבין 19 (עמק המצלבה)

ירושלים 9370510

כל עצמותי תאמרנה

בית הספר לתאטרון מחול לגברים