top of page

חימום 4 

      

חימום לשיעור תיאטרון מחול

 

 

החימום מיועד לכל אדם בכל רמה (מתחילים כמתקדמים). גילאים – מ-16 ומעלה.

 

לשכב על הרצפה בעיניים עצומות.

לחוש את הרצפה דרך המקומות שהגוף נוגע בה.

לתת למסת הגוף לשקוע אליה. אפשר לדמיין שכמו שאנחנו שוקעים לרצפה, הרצפה עולה אלינו ושוקעת בנו דרך החלק האחורי של הגוף.

 

להתחיל להחליק בעדינות את הגוף על הרצפה כשאנחנו כל הזמן "טועמים" אותה – את התחושה שלה על העור שלנו, את המרקם שלה, הדחיסות שלה, ואיך זה משפיע לנו על התחושה בגוף. האם אנחנו נמסים אליה, או שאנחנו מחליקים על פני השטח שלה, או צפים עליה? האם היא נותנת לנו רכות? חום? קור?

ממשיכים לטעום את הרצפה, נותנים כל פעם לחלקים אחרים של הגוף לגעת בה. ומה עם החלקים שלא במגע? האם הם גם מושפעים? לתת לכל הגוף להיות מושפע מתחושת הרצפה, כולל הנשימה.

 

אולי הרצפה מתחילה לקבל מרקם מסוים. אולי לאט לאט אנחנו בכלל זזים על חול רך. אולי זה בכלל צמר גפן, ואולי אנחנו על מים. מצאו על איזה חומר אתם זזים. זה יכול להיות חומר דמיוני. האם הוא חם? קר? מה המרקם שלו? מה הצבע שלו?

המרקם הזה עולה מן הקרקע ועכשיו הוא עוטף אתכם לגמרי. בהדרגה לקום לישיבה, ולעמידה, ולהמשיך לזוז בתוך החומר הזה, שנמצא מסביבכם. האם אתם מזיזים אותו, או שהוא מניע אתכם? לנסות את שתי האפשרויות האלו.

 

עכשיו החומר שמסביבכם כבר לא מסביבכם, אלא הוא נכנס לכם לגוף. הגוף שלכם מלא בחומר הזה. המשיכו לנוע כשאתם מלאים בחומר המסויים הזה.

 

בסימן שלי תעברו שוב לתזוזה כשהחומר נמצא מסביבכם. ובסימן נוסף – הכניסו אותו שוב לגוף. כל פעם כשינתן סימן – להחליף בין פנים וחוץ.

שחקו לבד עם המעברים בין חומר בפנים וחומר בחוץ.

אפשר לחקור תנועה כשהחומר גם בפנים וגם בחוץ.

עד כאן רבע שעה של חימום.

אופציות להמשך:

>"להתנקות" מהחומר הזה. לחפש חומר אחר ולחקור תנועה כשהוא בפנים וכשהוא בחוץ.

>לתרגל את שני המרקמים בפנים ובחוץ לחלופין.

>לשלב מהם מרקם אחד חדש שנמצא עכשיו גם בפנים וגם בחוץ. לחפש את האיכות התנועית שהוא נותן לנו.

>ניתן לפתח את זה ליצירת קומבינציה תנועתית, יצירת דמות, אינטראקציה עם אדם נוסף, דואטים, דיאלוגים ועוד ועוד...

 

 

bottom of page